Вивчення рівня розвитку графічних умінь

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

(Модифікація „Графічного диктанту” Д.Ельконіна)

Мета: передбачити ,наскільки легко дитина навчиться красиво писати.

Інструкція: „Ми продовжуємо гратись у школу. Усі ви знаєте що учні у школі багато пишуть, читають, малюють. І от ми зараз спробуємо, як справжні школярі закінчити візерунки, початок яких зображено у вас на аркушах (див .додаток ). Головна їх ознака у тім що окремі елементи повторюються.

 

 А тепер поставте ручку на початок першого візерунку,  наведіть його і продовжте до кінця рядочка. Закінчивши

перший візерунок, перейдіть до виконання другого і т.п.

( більше жодних роз’яснень дітям не давайте. Відведіть на виконання 15 хв.)

 

    Оцінювання

     Діти від 6,5 років

Зараховується стільки балів, скільки дитина правильно, без помилок продовжить орнаментів.

Уже одне порушення послідовності передачі елементів орнаменту , або зміна їх у розмірі 

виключає орнамент, у якому допущенна помилка, із підсумкової суми балів. Невелике

заокруглення , незначна нерівність прямих ліній, перерваність ліній, які сталися в результаті

відриву ручки від паперу до помилок не  належать (див. зразки, зараховані візерунки  позначенні  хрестиком).

 Максимальна можлива оцінка --  балів.

Діти до 6,5  років

0 балів – каракулі, що жодним чином не схожі на пред’явлений зразок .

1 бал – хоча б рисунок, у якому є намагання  передати форму зразка але без збереження розмірів і врахування клітинок.

2 бали – хоча б 1-2 візерунка є спроба передати форму зразка –з урахуванням клітинок.

3 бали – хоча б 1-2 рисунках передано форму зразка і враховано клітинки (є незначні похибки ).

4 бали-1-2 рисунок без помилок.3-4 рисунки – зберігається форма, враховуються клітинки, є помилки.

5 рисунок – є намагання змальовувати по клітинках, але структура може зберігатись.

5  балів – перші три рисунки без помилок.

  

Тести  Керна Йїрасека  та  Д. Векслера

(вербальний варіант)

Мета: вивчення рівня розвитку аналітико – синтетичних умінь.

Інструкція. „ я хочу  дізнатись, які  слова  ти  знаєш, а  які  треба  вивчити.”

Блок 1

Подумай і  скажи,  як  можна  назвати  одним  словом:

1. Черешня, груша, яблуко( фрукти).

      ( за будь-якої відповіді дитину слід похвалити. Жодної допомоги у вигляді навідних запитань надавати не слід).

2.Київ, Житомир, Бориспіль (міста).

3 Кішка, собака, кріль (тварини).

Оцінювання. 1 бал за кожну правильну відповідь (для всіх дітей).

Блок 2

„1.дитина корови зветься телятко; а як зветься дитина собаки, овечки,  конячки ? (цуценя, ягня, лоша, курча)”. (можливий варіант завдання: маленький синочок корови зветься телятко. А як зветься маленький синочок коня…;піника..?)

 

Оцінювання. Якщо дитина називає обидва слова -3 бали;  одне - 1 бал; не  дає  відповіді – 0 балів.

Блок 3

„ 1.Що  є  спільного  в  собаки  і  кішки?

 ( у разі коли дитина не дає відповідей або помиляється, їй слід надати допомогу, сказавши:

”Ну звичайно, і у кішечки і у собачки є хвіст вушка, носик , 2 очей, 4 лапи, вони вкриті шерстю,

а найголовніше – всі вони свійські тварини”. Після допомоги поставте дитині 0 балів за

це завдання і переходьте  до наступного.)

2. Що є спільного у собаки і курки ? ( у разі не правильної відповіді жодної допомоги більше

не давайте, а переходьте до наступного завдання).

3. Що є спільного у ножиц і сковорідки?”

 Оцінювання.  За узагальнюючу назву: свійські тварини ( тварини ); живі істоти ( істоти);

металеві предмети – 2 бали за кожну відповідь.   За одну або кілька реальних спільних

знак – 1 – бал за кожну відповідь.

Оцінювання всього субтесту

Зараховується сума балів, отриманих за відповіді кожного блоку.

Наприклад: 1 блок – (1+1+0)= 2 бали

ІІ блок – 3 бали.

ІІІ блок – (0 + 2 + 1) = 3 бали.

Загальна оцінка субтесту: 2 + 3 + 3 = 8 балів.

Максимально можлива оцінка – 12 балів.