joomla

Моторика і мова

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Що це таке, дрібна моторика? Так називається злагоджена й уміла робота наших  пальців.   Вона  тому  і  називається дрібною,  що  пальці  змушені виконувати складні та тонкі рухи.

     Ще в ІІ столітті до нашої ери в Китаї було відомо про вплив дій руками на розвиток головного мозку людини. Древні  китайці стверджували, що вправи за участю рук і пальців гармонізують тіло та розум, позитивно впливають на діяльність мозку. На кистях рук розташовано безліч рефлекторних точок, від яких ідуть імпульси в центральну нервову систему. Масажуючи певні точки, можна впливати на внутрішні органи, які з цими точками пов”язані. Так, масаж великого пальця підвищує активність головного мозку. Вказівний палець пов”язаний зі шлунком, середній – із кишечником. Масаж безіменно- го  пальця позитивно позначається на роботі печінки та нирок, а мізинця – на роботі серця.

 

Чим краще розвинені дрібні рухи пальців, тим гармонійніше розвивається людина. А ще виявлений прямий  звязок  розвитку  дрібних  рухів  руки  з  розвитком  мовлення.

     Все дуже просто: чим більше Ви будете працювати із малям ручками, тим  швидше  і  краще він почне говорити, тим правильніше буде його мовлення.

     Маля народжується, і його пальчики ще нічого не вміють. Мами розпові- дають дітям віршики про «Сороку-ворону» не тільки для загального розвит- ку, але й для того, щоб пальчики тренувати. Адже дуже непросто  «варити кашку» або загинати неслухняні пальчики. Для більш дорослих малят гарним тренуванням пальчиків є пластилін або солоне тісто. Такі міні-вправи можна робити вже в рік-півтора. Різноманітні мозаїки теж стимулюють розвиток моторики.

Обираючи мозаїки, дотримуйтеся принципу: «Чим молодшою є дитина, тим крупнішими мають бути деталі».

     Коли малюк трохи підросте, можете сміливо давати йому олівці, фарби або крейди. Будь-яке малювання теж сприяє розвитку дрібних м”язів руки.

     Декілька корисних порад

    Найбільш поширеним видом мовленнєвого недоліку у дітей дошкільного віку є неправильна вимова звуків, особливо важких приголосних: с-з, ш-ж-ч, л-р. У цьому віці неправильна вимова звуків це природний етап і з віком вона минає, але за певних умов може закріпитись у стійкий мовний дефект.

    Щоб запобігти такій ваді, батьки і дорослі повинні правильно розмовляти з дітьми. Речі називати чітко своїми назвами, не «сюсюкати».

     У формі гри з маленькими дітьми імітуйте звуки тварин, голос труби, як їде трактор, гуркіт мотора. Артикуляційний апарат дитини тісно пов”язаний   із дрібною моторикою рук. Розвиваючи дрібну моторику рук, ви розвиваєте артикуляційний апарат, тим самим попереджуючи в майбутньому вади звуковимови. Для цього потрібно заохочувати дитину ліпити з пластиліну, особливо дрібні деталі; складати конструктор; на нитку нанизувати бісер; перебирати зерно; малювати.

     Також велику роль відіграє пальчикова гімнастика. Тому дуже корисно виконувати такі вправи з дітьми. Ось, наприклад:

1.Ми   долоньки  розітрем  і  зігрієм  пальчики,

  Будем  плескати  руками,  як  маленькі  зайчики.

               2.Пять  братів,  пять  зайців,  пять  завзятих  молодців.

                 Це  не  в  лісі  сірі  зайці,  а  це  просто  твої  пальці.

3.Розтирати кожен пальчик круговими рухами і промовляти:

Цей  пальчик  твій  татусь.

Це  твоя  матуся.

Цей  пальчик  це  дідусь.

Це  твоя  бабуся.

А  цей  пальчик,  це --  я,

Оце  вся  моя  сімя.

Форма входу

Пошук по сайту

Зараз на сайті

На сайті 37 гостей та відсутні користувачі

Лічильник відвідувачів

794448
Сьогодні
Вчора
За тижд.
Мин. тижд.
За місяць
Мин. місяць
Всі
776
1009
4394
781707
25844
33953
794448

Ваш IP: 54.224.85.115
Час: 2018-06-21 17:43:32
Счетчик joomla